Před 18 lety, tedy od roku 1997, začala v České republice v pardubickém sídle společnosti O2 fungovat služba pro sluchově postižené – Hovor pro neslyšící.
Dvanáct operátorů sedí v pardubickém sídle O2, mají na sobě modrá trička s nápisem Hovor pro neslyšící a na hlavě sluchátka. Co chvíli jim v dolní části monitoru vyskočí okno se zprávou z ICQ nebo Skypu. Je v něm shrnutý požadavek od sluchově postižených lidí, kteří potřebují zavolat. Pomáhají vyřizovat všechno, od nákupů až po zavolání záchranné služby.
Služba Hovor pro neslyšící má sedm komunikačních kanálů – ICQ, e-mail, Skype, chat, fax, SMS a speciální linku pro slyšící, kteří chtějí vyřídit vzkaz neslyšícímu.
Měsíčně službu Hovor pro neslyšící využije přes 4 tisíce zdravotně postižených. Vedle handicapovaných ji mohou zdarma a nepřetržitě využívat i nedoslýchaví senioři. Podmínkou je registrace a zaslání ofoceného průkazu ZTP, potvrzení od lékaře ORL o nedoslýchavosti nebo rozhodnutí příslušného obecního úřadu o přiznání mimořádných výhod druhého stupně.
Provoz linky, který stojí ročně tři miliony korun, pokrývá nadace telefonní společnosti O2.
Zdroj: helpnet.cz, domaci.ihned.cz, 02myslimena.cz
to se libi super