Neslyšící cestující mají k dispozici unikátní pomocníky
Železniční společnosti ScotRail a Network Rail dostály svému slibu ohledně zpřístupňování cestování vlaky uživatelům znakového jazyka a nechaly nainstalovat do dalších vlakových nádraží unikátní pomocníky pro neslyšící. Na čtyřech z nejrušnějších vlakových nádraží Skotska jsou nově v provozu totemy, které mají pomoci zpřístupnit důležité informace uživatelům britského znakového jazyka a usnadnit jim tak cestování.

První totemy
V minulém roce byly tyto obrazovky s tlumočníkem znakového jazyka nainstalovány v Glasgow Central a Edinburgh Waverley. Tato dvě nádraží byla prvními nádražími ve Spojeném království, kde mohli neslyšící cestující tyto jedinečné pomocníky využít. Jak již bylo zmíněno, nově k nim přibyly totemy na dalších čtyřech místech vytížených vlakových nádraží, a to v Glasgow Queen Street, Dundee, Edinburgh Waverley a Haymarket.


Jak totemy fungují?
Totemy fungují tak, že uživatelé znakového jazyka vidí v reálném čase na digitální obrazovce aktuální informace a hlášení, a to v britském znakovém jazyce prostřednictvím vizuálního tlumočníka. Díky této novince získají uživatelé znakového jazyka stejné informace jako slyšící většina. Součástí těchto totemů jsou také dotykové obrazovky, s jejichž pomocí si cestující mohou vyhledat informace v jazyce, který upřednostňují.
Phil Campbell, ředitel zákaznického provozu ve společnosti ScotRail, řekl: „Každý by měl mít přístup k jasným a včasným cestovním informacím. Toto je důležitý krok k tomu, aby naše nádraží byla inkluzivnější a přívětivější.“
Jak tyto totemy vypadají a jak fungují, se můžete podívat ZDE.

Zdroj, foto: Scotrail.co.uk, Thelochsidepress.com, Railadvent.co.uk, Railuk.com, Glasgowstandard.com, Facebook.com, Youtube.com
Editor: Klára Šámalová