Skotsko: Unikátní totemy zprostředkovávají neslyšícím cestujícím informace ve znakovém jazyce

Snahou železničních společností ScotRail a Network Rail je zpřístupnit cestování opravdu všem. Výstupem jejich vzájemné spolupráce je uvedení do provozu unikátních totemů pro uživatele britského znakového jazyka, díky nimž mají na vlakových nádražích přístup ke stejným informacím jako slyšící většina.

0

Neslyšící cestující mají k dispozici unikátní pomocníky

Železniční společnosti ScotRail a Network Rail dostály svému slibu ohledně zpřístupňování cestování vlaky uživatelům znakového jazyka a nechaly nainstalovat do dalších vlakových nádraží unikátní pomocníky pro neslyšící. Na čtyřech z nejrušnějších vlakových nádraží Skotska jsou nově v provozu totemy, které mají pomoci zpřístupnit důležité informace uživatelům britského znakového jazyka a usnadnit jim tak cestování.

Železniční společnosti ScotRail a Network Rail chtějí cestování zpřístupnit všem (Foto: Facebook.com, ScotRail)

První totemy

V minulém roce byly tyto obrazovky s tlumočníkem znakového jazyka nainstalovány v Glasgow Central a Edinburgh Waverley. Tato dvě nádraží byla prvními nádražími ve Spojeném království, kde mohli neslyšící cestující tyto jedinečné pomocníky využít. Jak již bylo zmíněno, nově k nim přibyly totemy na dalších čtyřech místech vytížených vlakových nádraží, a to v Glasgow Queen Street, Dundee, Edinburgh Waverley a Haymarket.

Totemy pro neslyšící vypadají takto (Foto: Railuk.com, ScotRail)
Díky těmto pomocníkům mají neslyšící přístup ke stejným informacím jako slyšící cestující (Foto: Thelochsidepress.com)

Jak totemy fungují?

Totemy fungují tak, že uživatelé znakového jazyka vidí v reálném čase na digitální obrazovce aktuální informace a hlášení, a to v britském znakovém jazyce prostřednictvím vizuálního tlumočníka. Díky této novince získají uživatelé znakového jazyka stejné informace jako slyšící většina. Součástí těchto totemů jsou také dotykové obrazovky, s jejichž pomocí si cestující mohou vyhledat informace v jazyce, který upřednostňují.

Phil Campbell, ředitel zákaznického provozu ve společnosti ScotRail, řekl: „Každý by měl mít přístup k jasným a včasným cestovním informacím. Toto je důležitý krok k tomu, aby naše nádraží byla inkluzivnější a přívětivější.

Jak tyto totemy vypadají a jak fungují, se můžete podívat ZDE.

Všechna důležitá hlášení se neslyšící cestující dozvědí prostřednictvím tlumočníka britského znakového jazyka (Foto: Glasgowstandard.com)

Zdroj, foto: Scotrail.co.uk, Thelochsidepress.com, Railadvent.co.uk, Railuk.com, Glasgowstandard.com, Facebook.com, Youtube.com
Editor: Klára Šámalová

Back to top button