DEAFMETAL – ŠPERKY PRO NESLYŠÍCÍ

Za šperkařskou značkou Deafmetal stojí finská návrhářka Jenni Ahtiainen. Proč zrovna ona se specializuje na šperky pro neslyšící?

0

Jenni Ahtiainen

Pochází z Finska a má neuvěřitelné charisma. Vybočuje z davu tím, jak vypadá a jak se prezentuje. Je to tvrďačka a punk rockerka se škodolibým humorem. Svou kreativitu a talent promítá do oděvní tvorby, pracuje jako módní návrhářka. Spolupracovala např. s Marilyn Mansonem nebo Snoopym Dogem či Bonem z irské skupiny U2. Mimo to všechno je také neslyšící. Její získané sluchové postižení (v důsledku poslechu hlasité hudby) se stalo motivem k seberealizaci v odvětví, které do té doby nemělo využití. Jenni Ahtiainen začala vyrábět šperky pro neslyšící osoby.

Finská designérka Jenni Ahtiainen


DEAFMETAL Creator Jenni Ahtiainen:


Začalo to její sluchovou ztrátou

Její sluchová ztráta má trvalý charakter a Jenni je nucena nosit sluchadla do konce života. Na světě žije víc jak 300 miliónů nedoslýchavých, kteří sluchovou ztrátu kompenzují sluchadly nebo kochleárním implantátem.” Pro Jenni Ahtiainen tato věta spustila okamžitě revoluční ideu – udělejme ze sluchadel módní prohlášení.

Její získané postižení se stalo impulsem ke vzniku značky Deafmetal

Značka Deafmetal

Ona coby designér a umělec začala na sluchadla pohlížet jako na něco, co je možné změnit, upravit, zatraktivnit. Vytvořila jsem podél sluchadel malé kožené pouzdro a zavěsila na ně několik kožených pásků. A, voilá! Cítila jsem se, jako bych to byla já. Vyfotila jsem tuto inovaci – má sluchadla s bižuterií. A zveřejnila jsem to na Facebooku, jen tak. Na chvíli jsem se odpojila a šla s rodinou do sauny. Jakmile jsem se vrátila, zjistila jsem, že se můj příspěvek šířil strašně rychle mezi neslyšícími. Troufám si říct, že můj post se stal virálním. Za krátkou dobu jsem měla 220 000 zhlédnutí.” Do dvou měsíců vznikla značka Deafmetal.


Název značky Deafmetal

Vymyslet název značky nebylo těžké, protože ji napadl spontánně, jakmile sdílela první příspěvek na Instagramu. Deafmetal je označením pro kov jako tichý materiál kolem sluchadla. Neslyšící kov = tichý materiál. Pro mě jako designéra mi také sedí to slovo Deafmetal. Úplně vypadám jako „Deafmetal“ – a jsem na to sakra hrdá.”

Název značky Deafmetal vznikl ihned


Deafmetal šperky

Šperky Deafmetal představují personalizované šperky pro osoby se sluchovým postižením. Unikátní a moderní design má pomoci zlepšit image a sebevědomí uživatelů sluchadel či kochleárních implantátů.

Stigma ze sluchadel/kochleárních implantátů je jedním z hlavních problémů, které Deafmetal řeší: Deafmetal mění životní styl neslyšících lidí tím, že jim nabízí design, který umožňuje vyzdvihnout kompenzační pomůcky tak, že jsou součástí osobitého stylu jednotlivce. Deafmetal navrhuje kolekce šperků pro sluchadla pro ženy, muže a děti.”

Šperky Deafmetal
Šperky Deafmetal
Šperk pro dítě


Úspěchy značky Deafmetal

Její značka získala cenu The New Product 2018 na největším řemeslném veletrhu v Evropě a také se umístila na 2. místě na Creative Business Cup v Dánsku (soutěž start up firem). 


Cíle značky Deafmetal

Jenni Ahtiainen se stala jakýmsi ztělesněním a vyslancem osob se sluchovým postižením. Chce vytvářet personalizované na míru dělané šperky osobám se sluchovým postižením a propojovat tyto lidi v komunitu zvanou Deafmetal Community. Největším cílem značky je, aby byla co nejsilnější a nejvýraznější”.


Zdroj, foto: Cbnet.com, Deafmetal.store, Youtube.com, Isak.co.uk, Twitter.com
Editor: Kristýna Mariáková

Back to top button