Jenni Ahtiainen
Pochází z Finska a má neuvěřitelné charisma. Vybočuje z davu tím, jak vypadá a jak se prezentuje. Je to tvrďačka a punk rockerka se škodolibým humorem. Svou kreativitu a talent promítá do oděvní tvorby, pracuje jako módní návrhářka. Spolupracovala např. s Marilyn Mansonem nebo Snoopym Dogem či Bonem z irské skupiny U2. Mimo to všechno je také neslyšící. Její získané sluchové postižení (v důsledku poslechu hlasité hudby) se stalo motivem k seberealizaci v odvětví, které do té doby nemělo využití. Jenni Ahtiainen začala vyrábět šperky pro neslyšící osoby.

DEAFMETAL Creator Jenni Ahtiainen:
Začalo to její sluchovou ztrátou
Její sluchová ztráta má trvalý charakter a Jenni je nucena nosit sluchadla do konce života. “Na světě žije víc jak 300 miliónů nedoslýchavých, kteří sluchovou ztrátu kompenzují sluchadly nebo kochleárním implantátem.” Pro Jenni Ahtiainen tato věta spustila okamžitě revoluční ideu – udělejme ze sluchadel módní prohlášení.

Značka Deafmetal
Ona coby designér a umělec začala na sluchadla pohlížet jako na něco, co je možné změnit, upravit, zatraktivnit. “Vytvořila jsem podél sluchadel malé kožené pouzdro a zavěsila na ně několik kožených pásků. A, voilá! Cítila jsem se, jako bych to byla já. Vyfotila jsem tuto inovaci – má sluchadla s bižuterií. A zveřejnila jsem to na Facebooku, jen tak. Na chvíli jsem se odpojila a šla s rodinou do sauny. Jakmile jsem se vrátila, zjistila jsem, že se můj příspěvek šířil strašně rychle mezi neslyšícími. Troufám si říct, že můj post se stal virálním. Za krátkou dobu jsem měla 220 000 zhlédnutí.” Do dvou měsíců vznikla značka Deafmetal.

Název značky Deafmetal
Vymyslet název značky nebylo těžké, protože ji napadl spontánně, jakmile sdílela první příspěvek na Instagramu. Deafmetal je označením pro “kov jako tichý materiál kolem sluchadla. Neslyšící kov = tichý materiál. Pro mě jako designéra mi také sedí to slovo Deafmetal. Úplně vypadám jako „Deafmetal“ – a jsem na to sakra hrdá.”

Deafmetal šperky
Šperky Deafmetal představují personalizované šperky pro osoby se sluchovým postižením. Unikátní a moderní design má pomoci zlepšit image a sebevědomí uživatelů sluchadel či kochleárních implantátů.
”Stigma ze sluchadel/kochleárních implantátů je jedním z hlavních problémů, které Deafmetal řeší: Deafmetal mění životní styl neslyšících lidí tím, že jim nabízí design, který umožňuje vyzdvihnout kompenzační pomůcky tak, že jsou součástí osobitého stylu jednotlivce. Deafmetal navrhuje kolekce šperků pro sluchadla pro ženy, muže a děti.”



Úspěchy značky Deafmetal
Její značka získala cenu The New Product 2018 na největším řemeslném veletrhu v Evropě a také se umístila na 2. místě na Creative Business Cup v Dánsku (soutěž start up firem).

Cíle značky Deafmetal
Jenni Ahtiainen se stala jakýmsi ztělesněním a vyslancem osob se sluchovým postižením. Chce vytvářet personalizované na míru dělané šperky osobám se sluchovým postižením a propojovat tyto lidi v komunitu zvanou Deafmetal Community. Největším cílem značky je, aby byla co “nejsilnější a nejvýraznější”.
Zdroj, foto: Cbnet.com, Deafmetal.store, Youtube.com, Isak.co.uk, Twitter.com
Editor: Kristýna Mariáková