Bez názvu. Nedatováno.

Věděli jste, že existuje metodická podpora pro výuku výtvarné výchovy, která je navíc přístupná v ČZJ?

0

Bez názvu. Nedatováno.

Tento atypicky znějící projekt se zpopularizoval během období pandemie. Je to projekt Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, který se týká edukace výtvarné výchovy. Nabízí podpůrné materiály a soubor nápadů, jak rozvíjet výtvarné schopnosti a dovednosti. Slouží jako metodická podpora pedagogům výtvarné výchovy, ať už na školách, v galeriích či v muzeích. Jedná se o soubor veřejně dostupné metodiky, která může dále sloužit také laikům, rodičům, zkrátka všem zájemcům o výtvarnou výchovu. Hlavní snahou tohoto projektu je ukázat, “že umění je fascinujícím a nekonečným vesmírem, v němž je stále co objevovat.”

Bez názvu. Nedatováno.

Tvoříme tiše

Pedagogická fakulta Univerzity Palackého deklaruje inkluzivní vzdělávání, a proto byl projekt Bez názvu. Nedatováno. zpřístupněn rovněž osobám se sluchovým postižením. Okolo 20 videí je zpřístupněno v ČZJ a naleznete je v sekci zvané Tvoříme tiše. Garantka této sekce, Petra Šobáňová vysvětluje možnosti využití projektu následovně: “(…) můžete si je představit jako námět na hodinu výtvarné výchovy nebo jako podnět pro tvorbu ve volném čase. Děti inspirujeme konkrétním uměleckým dílem a následně je vyzveme k vlastním tvůrčím experimentům.” Tlumočníkem videí je interní pracovník UPOL Pavel Kučera. 

Pavel Kučera
2 desítky videospotů v ČZJ

Podpora projektu Bez názvu. Nedatováno.

Projekt vznikl díky finanční podpoře EU a MŠMT. Značnou část podpory získává projekt od Muzea umění Olomouc a dalších předních galeriích, díky kterým jsou veškerá umělecká díla digitálně dostupná na webu projektu. 


Podpora Deafember

„Aktivně se tak připojujeme i k právě probíhající kampani #Deafember, jejímž cílem je zviditelnit a podpořit neslyšící jak v České republice, tak i v zahraničí. Chceme připomenout většinové společnosti, že neslyšící lidé jsou mezi námi, i když je v davu na první pohled nepoznáme. #Deafember veřejnost vybízí k tomu, aby ukázala svůj respekt a porozumění pro potřeby lidí se sluchovým postižením, (…) Naše klipy jsou pro komunitu neslyšících takovým malým dárkem. Jsme velmi rádi, že je veřejnosti můžeme představit právě v rámci zářijové kampaně #Deafember.” 

Kampaň Deafember


Kampaň Deafember

Víte, že září je velmi významným měsícem v dějinách a kultuře neslyšících? Tichý svět se rozhodl zavést tradici Deafemberu – měsíce osob se sluchovým postižením. V průběhu celého měsíce je veřejnost skrze videa, články, fotografie a všemožné akce informovaná o tématech spojených s rozmanitým světem osob se sluchovým postižením. Cílem je ukázat všem, že jsou zde lidé s tímto neviditelným hendikepem, a co život v tichu přináší a obnáší. 

Symbolem Deafemberu je motýl (viz dolní logo). Veškerou aktivitu spjatou s kampaní Deafember můžete sledovat pod hashtagem #Deafember či na fanpage na Facebooku @Deafember, kde je možné spatřit soubor osvětových aktivit.


Zdroj, foto: Pdf.upol.cz, Nedatovano.cz
Editor: Kristýna Mariáková

Mohlo by vás zajímat...
Close
Back to top button