Odstartoval 9. ročník Laboratoře Nadace Vodafone

Víte o tom, že pětice projektů pomáhá se vzděláváním, rovností příležitostí i digitálními terapiemi pro děti?

0

9. ročník Laboratoře Nadace Vodafone

Ve středu 10. listopadu odstartoval 9. ročník vývojového programu Laboratoř Nadace Vodafone, který je určen pro české technologické nápady zaměřené na rozvoj schopností zdravotně postižených. Přihlásilo se celkem 84 projektů z České republiky a z nich bylo vybráno 5 projektů, které získají další finanční podporu i odborné poradenství.

Laboratoř Nadace Vodafone (Foto: Businessinfo.cz)

Projekt pro sluchově postižené

Do vítězné pětice se probojoval i projekt Slyším očima, který vyhrál už v soutěži AR Challenge, ale stejně jako ostatní musel splnit přísné podmínky a zúčastnit se výběrového řízení. Díky postupu do finále dostal tým šanci pomáhat neslyšícím a nedoslýchavým lidem k lepšímu začlenění do společnosti bez pomoci druhých.

Jana Kašková vyjádřila, že: „ (…) díky Laboratoři získali spoustu nových zkušeností a zásadní pro ně je to, že dostali hmatatelnou šanci komunitě neslyšících opravdu pomoci“.

Jana Kašková a Pavla Adamcová – tváře projektu Slyším očima (Foto: Laboratorenadacevodafone.cz)

Další vítězné projekty

Mezi pětici vítězů se probojovaly tyto projekty: Kikiriki games – bezbariérové herní studio, které si klade za úkol ukázat, že tým složený ze zdravotně postižených dokáže vytvořit zajímavé mobilní hry pro nevidomé a obstát v konkurenci ostatních firem.

Webové stránky herního studia (Foto: Kikirikigames.com)

Dalším projektem je Nekrachni, který se zaměřuje na vzdělávání a chce zvýšit finanční gramotnost studentů. Vyvíjí mobilní aplikaci, která bude sloužit jako pomůcka při výuce finanční gramotnosti ve školách.

Mobilní aplikace Nekrachni (Foto: Nekrachni.cz)

Zajímavý projekt Aignos je pro studenty ZŠ a SŠ a jeho záměrem je podpora digitální gramotnosti v oblasti umělé inteligence. Prostřednictvím interaktivní webové aplikace chce šířit znalosti a dovednosti, které se dají využít i v běžném životě. 

Webové rozhraní aplikace Aignos (Foto: Aignos.cz)

Postupující pětku uzavřel nápad s názvem Hrajeme si Myš – Liš. Jeho cílem je vytvořit webové stránky s terapeutickými hrami pro děti s neurovývojovými poruchami. 

Všichni účastníci se do projektu zapojili proto, že chtějí pomáhat zdravotně postiženým pomocí moderních technologií. Další krok týmů povede k nastavení a ujasnění cílů, kterých chtějí za půl roku dosáhnout. Týmy nyní čeká individuální mentoringový program. 


Zdroj, foto: Businessinfo.cz, Laboratorenadacevodafone.cz, Nekrachni.cz, Aignos.cz, Kikirikigames.com
Editor: Silvie Benešová

Back to top button