ZE SVĚTA

Neslyšící holčička našla vzor v panence Joss

V USA se nově prodávají panenky jménem Joss, které zastupují neslyšící komunitu. Jedna holčička se našla v panence Joss. Čím může panenka pomoci holčičkám? 

American Girl (AG)

Minulý týden Tiché zprávy zveřejnily zprávu o tom, že v USA se prodávají panenky se sluchadly. AG spadá pod společnost Mattel, která je světoznámou značkou panenek Barbie. AG vyrobila panenku jménem Joss, která má zastupovat komunitu neslyšících. 

Joss se rovněž stala Panenkou roku 2020

Panenka Joss 

Wylow Maclaren

Wylow Maclaren (8 let) pochází z Clevelandu (stát Ohio, USA). Wylow milluje panenky AG.  Když jednoho dne během listování časopisem narazila na novinku – panenku Joss, byla velmi nadšená, neboť stejně jako Joss má hnědé vlasy a celkově je jí hodně podobná. 

Nejvíc Wylow ale potěšilo, že Joss má také sluchovou vadu. Nosí sluchadlo, neboť na levou stranu neslyší vůbec a na pravé ucho slyší málo. Sama Wylow neslyší od narození.  

Její matka Allmon říká, že její dcera bojovala s 80 až 85 procentní ztrátou sluchu na obou uších od chvíle, kdy byla malá. Wylow bez pomůcek odezírá ze rtů a slyší jen velmi málo. Když Wylow byly tři roky, dostala sluchadla. Během roku se naučila mluvit se všemi lidmi, neboť do té doby vůbec nemluvila. 

Wylow Maclaren

Víra

Allmon říká, že věří, že panenka s postižením znamená pro děti i společnost jako celek zprávu o naději. Wyllow se teď vidí jako atletka a jako studentka – umí dělat naprosto cokoliv, co může dělat jiné dítě. Wylow řekla, že: „Můžeš udělat cokoliv, i když máš postižení”. 

Wylow s maminkou

Nedočkavost

Wylow se nemůže dočkat, až dostane Joss. Wyllow také získává peníze prostřednictvím prodeje jahod s čokoládovou polevou, aby koupila Joss pro další dívky, které jsou sluchově postižené.

Národní ústav pro neslyšící

Národní ústav pro neslyšící udává, že 2 až 3 z každého tisíce dětí v USA se narodí se zjistitelnou úrovní ztráty sluchu na jednom nebo obou uších. American Girl spolupracuje s Asociací pro ztrátu sluchu v Americe s cílem zvýšit povědomí o neslyšících a sbírat dary pro tuto věc.

Společnost také plánuje věnovat organizaci částku 25 000 USD a podporovat její každoroční provoz.

Joss s logem American Girls

Zdroj, foto: Newschannel9.com, Toybook.com
Editor: Magda Jandusová

Back to top button
Close