Komunikační bariéry v nemocnici ztížily život neslyšící pacientce

0

Neslyšící Mary Davidsonová (62 let), advokátka pro neslyšící, upadla 31. října doma v horách, kde žila sama. Našli ji až 3. listopadu, když jí přijeli pomoct s úklidem její bratr a dospělý syn.

Paní Davidsonovou odvezli do nemocnice dehydratovanou a zmatenou, upadala do bezvědomí. Později, po velkých zdravotních problémech, zemřela 24. prosince v nemocnici.

Jaké byly komunikační problémy v nemocnici?

Trvalo čtyři týdny, než dostala paní Davidsonová tlumočnický servis. Až na konci listopadu přišli do nemocnice dva tlumočníci. Paní Davidsonová prosila jednoho z nich, aby za ní chodil do nemocnice tlumočit častěji. Paní Davidsonová se tlumočníkovi svěřila, že s ní lékař mluvil o rozhodnutí o ukončení života, včetně možnosti, že už ji nebudou oživovat, ale nebyl u toho tlumočník ani rodina.

Rodina přinesla paní Davidsonové do nemocnice dvě bílé tabule na psaní vzkazů. Donesla i iPad a tablet, ale tyto předměty personál v nemocnici odmítl používat. Neslyšící pacientka jednou napsala na bílou tabuli slovo “bolest”. Lékaři bohužel na její vyjádření nezareagovali.

Kdo měl neslyšící pacientce tlumočit?

Kanadská společnost pro sluch (CHS) uvedla, že paní Davidsonová měla podle zákona nárok na kvalifikovaného tlumočníka. Kanadská společnost dokáže zařídit, aby se tlumočník dostavil do nemocnice do 40 minut. Ale o tlumočníka musí požádat nemocnice. A to nemocnice neudělala. Nemocnice spoléhala na tlumočení ze strany rodiny, místo aby požádala o profesionálního tlumočníka.

Paní Davidsonová byla oblíbenou a aktivní členkou neslyšící komunity. Háčkovala čepice a šály pro charitu. Tlumočník tvrdí, že neslyšící jsou většinou ignorováni. Paní Davidsonová je toho důkazem.

Zdroj: thespec.com

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button