ZE SVĚTA

Japonsko otevřelo první Starbucks se znakující obsluhou

Společnost Starbucks otevřela další obchod se znakující obsluhou, tentokrát v Japonsku. Je prvním obchodem svého druhu v Japonsku a pátým na celém světě.

Kavárny Starbucks ve světě

Nová prodejna je pátým „znakujícím obchodem“ na celém světě provozovaným americkým řetězcem kávy Starbucks Corp. Společnost takto zvyšuje úsilí o vytváření obchodů se zaměřením na rozmanitost a začlenění. Kávový řetězec nabízí služby ve znakovém jazyce dosud ve čtyřech obchodech – v Malajsii (2x), USA a Číně.

Starbucks v Japonsku

Japonský obchod Starbucks se nachází ve městě Kunitachi na západě Tokia. Má celkem 25 zaměstnanců, z toho má 19 zaměstnanců sluchové postižení. Všichni mezi sebou komunikují ve znakovém jazyce. Oblast Kunitachi má dlouhou historii jako součást komunity neslyšících a nedoslýchavých a nový obchod je umístěn poblíž školy pro neslyšící studenty.

Chci, aby si všichni, lidé se sluchovým postižením nebo bez něj, užívali naši kávu neformálně,“ řekla ve znakovém jazyce během online tiskové konference Eri Otsuka, která se zapojila do otevření nového obchodu.

Aby se zabránilo šíření nového koronaviru, nový obchod rozdává očíslované lístky pro vstup zákazníků.

Jak to funguje v japonském Starbucks?

Interiér obchodu byl navržen s prostorem 208 čtverečních metrů. Zákazníci mají při objednávání v obchodě několik možností, jak si objednat. Mohou využít bezkontaktního rozpoznávání hlasu na text prostřednictvím tabletu, nebo ukázat na položky v nabídce nebo je napsat na poznámkový blok.

Sledovat průběh své objednávky mohou zákazníci v tabletu pomocí čísla vytištěného na jejich potvrzení. Když jsou objednávky připraveny, animace znakového jazyka vyzve zákazníky, aby vyzvedli své nákupy.

Objednávky přes tablet

Základní hodnoty Starbucks

Jednou ze základních hodnot Starbucks je vytváření kultury vřelosti a sounáležitosti, kde jsou všichni vítáni. Společnost Starbucks usiluje o to, aby se stala společností pozitivní pro lidi – nabízí práci bez předsudků nebo zaujatosti vůči rase, věku, pohlaví, postavení, zdravotnímu postižení nebo osobním hodnotám. 

Ryotaro Sato, vedoucí směny:

Otevření prvního japonského obchodu s neslyšícími zaměstnanci
je důležitým okamžikem, který představuje neuvěřitelnou vášeň našich neslyšících a nedoslýchavých partnerů po celém Japonsku.

Zdroj, foto: English.kyodonews.net, Stories.starbucks.com
Editor: Eva Nováková

Back to top button
Close