Znakový jazyk pomáhá malým slyšícím dětem

0

V jedné liberecké mateřské školce Motýlek se malé slyšící děti učily základům českého znakového jazyka. Jejich paní učitelka Zuzana Škapiková absolvovala kurz u tlumočníka Karla Redlicha. Nechtěla, aby získané informace o komunitě neslyšících a osvojené znaky zůstaly jen u ní. Rozhodla se proto, že některé znalosti předá dál a zkusila své malé svěřence seznámit s tímto jazykem, aby měly vůbec povědomí o tom, že jsou i děti, které mají problém se sluchem a dorozumívají se jinak. Velmi ji překvapilo, jak rychle si děti znakování osvojily, byly pozorné a opravdu je to zaujalo.

Motýlek 4 Motýlek 3

Díky seznámení s netradičním dorozumívacím prostředkem se u dětí prohloubí sociální cítění. Navíc pro procvičování dětské jemné motoriky je znakování velmi důležité. V této mateřské školce se s dětmi s vadami sluchu ještě nesetkali, ale po těchto zkušenostech by jistě neměli problém dítě se sluchovým postižením přijmout. Tlumočníci znakového jazyka aktivity mateřinky Motýlek vítají a líbilo by se jim, kdyby se stejnou cestou vydaly i další školky.

Motýlek 2

Motýlek 1

V USA ve městě Orlando slyšící děti v jedné místní mateřské školce pravidelně jednou týdne vyučuje logopedka a tvrdí, že znakování pomáhá k lepší komunikaci mezi dětmi a dospělými. Děti díky znakům jsou schopné sdělit, co opravdu chtějí. Výsledky jednoho výzkumu ukazují, že slyšící děti, které začaly komunikovat pomocí znaků, mají lepší jazykové znalosti a vyšší verbální IQ. Rodiče ještě přidávají, že děti mají méně záchvatů vzteku a lepší sociální dovednosti.

učitelka

znaky 2 znaky 1

Video o malých slyšících dětech, které v mateřské školce pravidelně jednou týdne vyučuje logopedka znakový jazyk, můžete zhlédnout zde na odkazu.

Zdroj: helpnet.cz, Z. Škapiková, myfoxorlando.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button