ROZHOVORY

Rozhovor s neslyšící muslimkou – 2. část

Není vidět obličej muslimky z náboženských důvodu. Prosíme o respektování náboženství.

Doporučení: nastavení videa na 720p HD.

Video je opatřené českými titulky. V případě, že se vám nezobrazují, klikněte na ikonu Titulky na spodní liště videa.

28 Komentáře

  1. Vážená redakce,
    v případě, že bude 3 díl můžete položit p. Amině otázku: jak se dívá na zákon Šaría.
    Uvědomuje si vůbec, že když konvertovala na muslimskou víru, že plně dopadá na její hlavu tento drastický zákon. Myslím., že to bude zajímat hodně diváků
    Nebo má v úmyslu měnit náboženskou víru podle toho jak se ji hodí „zviditelnit se.“
    Herečku v sobě nezapře.

  2. Ahoj drahjan,
    Prosim te přečti knížku koránu ! Teroriste nema nabozenstvi . Dekuji ti za pochopeni s pozdravem Amina

  3. Titulky jedou pohodě. Bohužel obraz ne. Je jen zelená obrazovka. Má to tak být?

  4. Korán je jedna věc, skutečnost druhá věc, každý si korán vyloží po svém. Něco Ti jistě zatajují.

    Co Ty na tohle :

    Z toho jde strach – Přijdeme a podmaníme si vaši zemi. Očekávejte nás
    kdykoliv a kdekoliv

    „Autor: Redakce
    Francouzská učitelka chtěla, aby žáci minutou ticha uctili zavražděné
    redaktory Charlie Hebdo. Dostalo se jí této šokující reakce:

    Učitelka vyučující na škole v severní části Paříže se svěřila
    francouzskému deníku Le Express, jak neslavně pochodila, když své asi
    desetileté žáky, z velké většiny děti přistěhovalců, vyzvala k minutě ticha
    za oběti teroristických atentátů.
    Ještě dříve, než Helen sdělila žákům svoji ideu, byla přerušována jejich
    četnými výkřiky. „Neměli si dělat legraci z našeho náboženství.“, vyjádřil
    jeden ze žáků svůj nesouhlas. Další přidal, že nikdo nemá právo si dělat
    legraci z proroka Mohameda. Helen byla dle svých slova doslova jako
    omráčena. Snažila se jim vysvětlit, co je to svoboda projevu a svoboda
    slova. „Jestliže budu mít jediná právo mluvit a vy budete donuceni mlčet,
    jak budete reagovat?“, vysvětlovala vyučující s čtrnáctiletou praxí, která
    podobné reakce nikdy nezažila .
    V reakcí na její slova se jí dostalo jěn několik nesouhlasných grimas.
    „Jejich škoda, nebudou už psát a nebudou obdivováni takovými blbci!“,
    prohlásilo jedno z dětí v odkazu na jednu z karikatur Mohameda „zavaleného
    fundamentalisty“ z roku 2006. Učitelka jim tedy dále připomněla jasné
    prohlášení vedoucí pařížské mešity Dalil Boubakeurové odsuzující atentát.
    „Není třeba ji poslouchat, protože navštěvuje Židy,“ přerušila ji Imad.“
    Šokovaná“, „osamělá“, „bezbranná“, na pokraji slz, Helen raději ukončila
    diskuzi. Odpoledne přišla ředitelka do třídy, aby v zahájeném dialogu
    pokračovala, Ovšem bez valného úspěchu.
    Helen si na jednu stranu uvědomuje, že žáci jen opakují to, co slyší doma.
    To ji ovšem pro budoucnost nepřináší žádné velké uklidnění. „Nemají ponětí o
    lidských právech či respektování názorů ostatních., stěžuje si a sama sebe
    se ptá, jak budou žáci reagovat, až se budou probírat dějiny náboženství.

    Reakce českých muslimů na vraždy ve Francii: „budeme usilovat ještě více o
    to, aby probíhala správná obroda islámské ummy a následně islamizace české
    společnosti“
    Po kontroverzních prohlášeních jednoho ze zakladatelů muslimské komunity v
    České republice Mohameda Abbase o sobě dali vědět i další čeští muslimové.
    Skupina Šaría pro Česko alias Cesta k víře pro Česko zveřejnila prohlášení,
    v kterém sice odsuzuje masovou vraždu francouzských novinářů, ale zároveň
    dodává: „budeme usilovat ještě více o to, aby probíhala správná obroda
    islámské ummy a následně islamizace naší (tj. české) společnosti.“
    Ve skupině je hlavním tahounem český konvertita Jan Hamza Velička. Skupinu
    považuje za potencionální riziko Bezpečnostní informační služba ve své
    veřejné výroční zprávě a hovoří o ní i veřejná výroční zpráva Europolu.
    Aktualizace sobota 10. ledna 2015.

    Jakub Isa Netušil zaslal redakci toto vyjádření:
    Dobrý den, dnes byl publikován 10.1.2015 článek, kde jsem na fotografii a
    jmenován jako člen „Islám pro Česko“. Tato informace je nepravdivá, nejsem
    členem ani administrátorem těchto stránek a vůbec se v této skupině
    neangažuji. Požaduji smazání mé fotografie a mého jména, protože se tato
    informace nezakládá na skutečnosti a ve svém osobním životě mne může
    poškodit.
    Děkuji za pochopení
    Jakub Netušil
    Vyjádření Lukáše Lhoťana:
    Jakub Isa Netušil studoval společně s Janem Hamzou Veličkou na islámské
    univerzitě v Káhiře. Patřil mezi nejaktivnější konvertity a stejně jako J.H.
    Velička zastával dosti radikální postoje a podporoval J.H.Veličku v jeho
    aktivitě Šaría pro Česko . Pokud se snad radikalismu zbavil nebo od islámu
    odešel, měl by se k tomu vyjádřit jasně, takhle to jen vypadá, že nechce mít
    „problémy“.

    Muslimové vzkázali: Přijdeme a podmaníme si vaši zemi. Očekávejte nás
    kdykoliv a kdekoliv. Toto je začátek islámské revoluce v Evropě
    Autor: Lea Vojtekova
    Zákaz jídel z vepřového masa, zákaz alkoholu, zákaz chovu psů,
    povinné zahalování, právo šaría. To všechno by tady bylo. Ale to pořád
    není to nejhorší…
    Jelikož prase považují muslimové za nečisté zvíře, tak s vepřovým by
    byl v islámské České republice utrum. Stejně tak by měli smůlu i
    milovníci piva, vína nebo jiného alkoholu. Podobně i pejskaři, ti by
    se se svým pejskem museli rozloučit, protože islám považuje psy za
    nehodné tvory. V hadísech se praví: „Andělé nevstupují do domu, kde se
    nachází pes a sochy“.
    Umíte si představit, že se vzdáte svého milovaného psího kamaráda?
    Oblíbeného vepřového řízku? Občasného půllitru piva? Že se vy, muži,
    vzdáte v létě pohledu na hezké ženy v letních šatech a nahradí je
    zahalení bubáci?
    To ani nemluvím o zákazu jistých tradic, literatury, filmů. Ale to není všechno.
    Takovým předobrazem naší budoucnosti (jestliže budeme opakovat
    stejné chyby) je Marseille. Francouzské město s největší muslimskou
    komunitou v Evropě. Avšak mají i jiná prvenství… Podle francouzských
    policejních údajů
    (v roce 2012) celá jedna třetina všech vražd zaznamenaných v zemi, se
    konala v Marseille. Více než 17 tisíc ozbrojených loupeží. Více než 10
    tisíc vloupání. Množství sexuálních útoků, žhářství, drogová
    kriminalita, atd.
    Jestliže si někdo myslí, že tady se to stát nemůže, protože tady
    proudí jenom samí „umírnění“ muslimové, tak je stejně naivní jako
    kdysi komunisté. V jednom státě komunismus nevyšel, v dalších státech
    taky ne, ale u nás už to musí vyjít, soudruzi!

    Muslimové sa začínají radikalizovat dokonce i ve Švýcarsku, které je
    na imigranty docela přísné.
    Švýcarská muslimská rada přišla se šokujícím videem. V tomto videu
    muslimové říkají: „Můžete zakázat naše minarety, naše šátky (hidžáby),
    naše nikáby a dokonce i naše konference. Můžete označovat naši víru
    jako násilnou, zpátečnickou, která nepatří do Švýcarska, ale vězte, že
    jsme tady,jsme součástí této reality. Toto je začátek islámské
    revoluce v Evropě.
    Přijdeme a podmaníme si vaši zemi. Očekávejte nás kdykoliv a kdekoliv“.

    Chceme dospět až do takového stavu? Myslím, že česká kultura je
    vyloženě antiislámská, ve smyslu, že Češi patří k nejateističtějším
    národům světa.
    Taky patří mezi největší konzumenty vepřového i alkoholu a k obrovským
    milovníkům psů. Tady islámu pšenka nepokvete. Důležité je, nenechat si
    vnutit jakékoliv kvóty z Bruselu pro imigranty nebo od našich
    sluníčkářů.“

    Ještě nám budeš tvrdit, že muslimům nejde o teror a přitom takhle pomalui začíná vš světě…
    Již pouhým zakazováním, vyhrožováním toho či onoho terorizují…

  5. Ahoj Drahjan,
    Neberu na vaši názoru. Doporučuji ti ze odlet na Saudii Arábii na Mekka a buď otevřít na vaši vlastní oči!
    Přečti více knížku koránu ! Respektuji ti . Hezky den preje Amina

  6. Žádná konkrétní odpověď. Jen papouškování: přečti si Korán…

    Zcela vymytý mozek, vlastní uvažování nikde.

  7. Ahoj Ela
    Odlet do saudia Arábii na Mekka a buď otevřít na vaši vlastní oči!
    Allah vi o tobě a at přijde cas! Dekuji ti

  8. Korán čtu a rozumím mu – na rozdíl od Vás!
    A proč posíláte ženy do Saudské Arabie – to je podle mne zlomyslnost.
    Ve většině islámských zemí je povoleno mnohoženství, přesněji 4 manželky a neomezený počet souložnic. Podmínkou však je, že muž je musí uživit, neboť ženy v tradičních islámských zemích nechodí do zaměstnání.
    Úloha ženy v rodině je tak omezena na biologickou funkci a výchovu dětí, z nichž nejvýznamnější postavení má nejstarší syn. Podřízenost mužům je zakotvena v Koránu: „Ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte je a vykažte jim místa na spaní a bijte je.“ Pro ty, kdo nepochopili, dodávám, že řeč je o ženách.
    Kolik žen má Váš manžel?
    Žena je podřízena muži, je zdůrazněna její funkce biologická a péče o výchovu dětí. Tato podřízenost je v některých ortodoxních islámských zemích takřka absolutní, například v Saúdské Arábii není narození dítěte ženského pohlaví ani vpisováno do matrik!
    Ženy v Saúdské Arábii vedou život omezený tolika příkazy a zákazy, jak se nevede život téměř nikde jinde. Na veřejnosti jim smějí být vidět odhalené jenom dlaně a hřbety rukou, hennou nabarvená chodidla a zarámované oči. Nesmějí cestovat ani získat vzdělání nebo zaměstnání bez písemného svolení svého mužského průvodce. Vláda nevydává ženám žádné identifikační průkazy.

    A ta horší tvář islámu je tady:
    http://www.atllanka.net/index.php?text=162

  9. Velice pochybuji, že tvuj příspěvek a drastický odkaz jí nějak pohnou…
    Zas bude: Přečti si Korán, jeď do Mekky bla bla bla, svůj názor zatím nevyjadřila.

    Pomodlit se mohu i doma. Na to nemusím létat kamsi, nechat se umačkat, chytit kdejakou infekci…

    Podle její češtiny taky velice pochybuji, že Koránu opravdu a vůbec psanému slovu rozumí.
    Když ptáčka lapají hezky mu zpívají, v jejím podání ve ZJ zpíval černooký, sluníčkový…ze sluníčkové Francie.
    Kdyby jí bylo …náct, tak to ještě pochopím, ale máma kolem cca 35 let…??

    Ve vedlejším vchodě žila muslimská rodina, on cizinec ona češka -2 holky a + kluk.
    Když tam byl řev od starší holky : Pomóc pomóc… sousedi zvonili co se děje
    brzy nato se stěhovali jinam
    A tak to jde pořád – násilí stížnosti stěhování… co víme vyměnili několik obvodů bydliště.
    Kluka do školky nedali. Prý si ho táta v 6 letech vezme do USA a tam si ho vychová podle Koránu, na dcery v česku kašle!

    Bohužel Amina má dceru a jestli jí nějakej muslim ubliží, tak co na to poví její svědomí? Bude trvat jako miuslimové i muslimky, že si o to koledovala tj zavinila sama?
    Jak ji chce chránit?

    Očekávám, že redakce dá prostor taky katolíkům evangelikům, Svědkům Jehovovým, Adventistům sedmého dne atd…bylo by to férové.

  10. Dobrý den vážené pani – pane Ele a Paradise,
    U nás v Cesku je hrozné a masové vraždu ze Uherské hradiště a pan zastřelil 9 lidi … To není muslimove ! V Evrpe taky muzi dělají špatně na únos a zabili deti a a zasnili a násilí atd.
    Neberu vam na vaši názoru . Uz nechci slyšet na vaši psaní a webestranu. Měla zkušenosti a taky na vlastní oči v Dubaj a setkali v klubu pro neslysici muslimske lidi a v pohode .
    Jsem sunnite podle moahmedu na koránu v míru …. Dekuji vam za pochopeni

  11. Policisté nedaleko místa střelby v Uherském Brodě
    ZDROJ: Novinky

    24.2. 14:02 (aktualizováno: 24.2. 18:28) Video: Dvaašedesátiletý obyvatel Uherského Brodu zastřelil po poledni v restauraci Družba ve městě osm lidí. O počtu obětí informovali ministr vnitra Milan Chovanec i starosta města Patrik Kunčar. Mezi oběťmi je sedm mužů a jedna žena. Kolem půl třetí do zařízení vpadla zásahová jednotka a ozvaly se výbuchy. Podle informací Práva je mrtvý i útočník, sám se zastřelil.
    Podle slov starosty města Patrika Kunčara v České televizi vpadl střelec do restaurace a začal střílet. Podle starosty mohlo být vevnitř kolem 20 lidí. Podle žalobce bylo útočníkovi 62 let a neměl kriminální minulost. Bydlel v Uherském Brodě poblíž místa činu a byl psychicky labilní. Motiv se vyšetřuje, šlo údajně o kombinaci osobních důvodů.

    „Pachatel měl zbrojní průkaz, jestli střílel legálně drženými zbraněmi, zjišťujeme. Momentálně probíhá ztotožnění mrtvých lidí, kteří zemřeli rukou vraha. Viděli jsme osm mrtvých, je to hrozný zážitek,“ řekl na krátkém brífinku ministr vnitra Milan Chovanec, který do Brodu přijel spolu s policejním prezidentem Tomášem Tuhým.

    Policie okolí restaurace uzavřela
    FOTO: Aleš Fuksa, Právo

    „Nikdy jsme se nesetkali s něčím podobným, soucítíme s pozůstalými. Podrobnosti zatím nebudeme zveřejňovat, k jejich uvolňování dojde během zítřka. Kriminalisté tam budou pracovat několik hodin,“ dodal Tuhý.

    Měl dvě zbraně
    Zásah policie trval asi dvě hodiny. Do budovy, kde restaurace sídlí, vtrhla zásahová jednotka a také desítky záchranářů. Muž měl podle starosty Kunčara u sebe dvě palné zbraně, ČTK uvedla, že na místě byly náboje z brokovnice.

    „Z místa jsme odvezli pouze jednu osobu, a to na ARO nemocnice v Uherském Hradišti. Jednalo se o vážně zraněnou ženu, která utrpěla dvě střelná zranění. O dalších zraněných nemám žádné informace,” řekl Novinkám mluvčí zlínských záchranářů Petr Olšan.

    Padlo 25 výstřelů
    „Pacientka, která byla k nám do nemocnice převezena po střelbě v Uherském Brodu, je po operaci. Záchranná služba ji přivezla se střelným poraněním hrudníku. Byla ve velmi vážném stavu. Podle lékařů tento stav přetrvává, více by měli lékaři vědět až ráno,“ sdělila po páté hodině odpoledne mluvčí nemocnice v Uherském Hradišti Dana Lipovská.

    Chronologie událostí
    12:56 – do redakce televize Prima volal muž, který uvedl, že je šikanován, „má pistoli a rukojmí a že se zařídí po svém.“
    po 13:00 – do restaurace Družba ve Vlčnovské ulici vtrhl starší muž, který začal střílet.
    13:50 omezení provozu na nedaleké železniční trati, na místo zamířily policejní a záchranářské hlídky, včetně vrtulníku. Nebylo jasné, zda má muž rukojmí, zda jsou na místě zranění či mrtví.
    kolem 14:30 – do objektu vnikla zásahová jednotka. Policisté na místě našli větší počet mrtvých.
    15:35 ministr vnitra Milan Chovanec uvedl, že střelba si vyžádala osm obětí, zemřel také pachatel.
    16:08 uherskobrodský starosta Patrik Kunčar sdělil, že útočník se sám zastřelil. Podle něj šlo o místního muže, zřejmě psychicky labilního.
    Podle webových stránek města střelec vpadl do restaurace kolem 13. hodiny, padlo asi 25 výstřelů. Okolí místa bylo neprodyšně uzavřeno, obyvatelé byli varováni megafonem, aby se místu vyhnuli.

    FOTO: David Ryneš, Mapy.cz

    Restaurace Družba se nachází poblíž dopravně frekventovaného místa ve městě, není však přímo v centru. Hned vedle je akvapark.

    Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), který je na pracovní cestě v Jižní Koreji, vzkázal, že je útokem šokován. Tragédii považuje za mimořádnou. Požádal ministra vnitra, aby osobně dohlédl na vyšetřování policie.

    Budova, v níž je restaurace Družba.
    FOTO: Panorama Mapy.cz
    Přečtete si články!!!!!!

  12. Dobrý den Amino,
    respektuji Tvou víru – je to Tvá soukromá věc.
    Ale žijeme v Čechách – platí tu naše zákony a naše národní zvyklosti a křesťanská víra. A tak podle toho hodnotíme také Korán – jeho přikázání. Hodně věcí jsi nám v rozhovoru neřekla – a proto se nad Koránem zamýšlíme. A praktické zkušenosti se také hodí.

    A jakou má vůbec souvislost neštěstí v Uherském Brodě s Koránem? Copak vrah jednal pod vlivem Bible,Tóry(Tanachu nebo Ústního zákona), Pravidel jehovitů atd.?
    Dát dohromady debatu o náboženských pravidlech s činem zločince psychicky vyšinutého – na to je jen jedno vysvětlení!

    Měj se krásně a doufám, že nebudeš nikdy zklamaná.

  13. Amino,
    psychicky nemocný člověk ve znak. jazyku = „blázen“.

    Chceš říct, že miliony muslimů jsou blázni, když jednoho nemocného v mometálním duševním zkratu,
    v Č.Brodě přirovnáváš k radikálním muslimům, pro které je vraždění povinnosti a vstupenka do Ráje.

    Muslimové používají ženskou obřízku, vraždí jen trochu nepohodlné manželky, ženy;
    za živa upalují mladičké dívky, polévají chemikáliemi, když se nechtějí vdávat atd…
    Jeden český „blázen“ by sám nesvedl.
    Ale jeden muslim ano.

    To mají muslimové v genech staletími předávané, okoukané, berou jako správnou věc.
    Je tohle pro tebe správná věc?
    Na takovou kulturu je nutno zamyslet, přemýšlet kam se hlásit…
    Vybrala jsi, tvoje volba.
    Nevyhrožuj Alláhem, neposílej do SA a Mekky…

    Možná muslimové blázni jsou, protože se po staletí vdávají a žení mezi sebou příbuzní, zdegenerovali.

    Do SA posíláš Elu a Paradise?
    Jeď tam sama, žij tam jako 5. v pořadí manželka, drhnoucí denně podlahy v domě pána Muslima ve jménu Alláha. Rok co rok jezdi do Mekky – bohatý pán zaplatí.

    Ochraňuj tě a hlavně tvoji mladičkoiu dcerku náš Pán Bůh, aby jste špatně nedopadly.
    Náš Bůh také vše vidí. Peklo není oheň, ale špatné svědomí.

  14. Svědectví exmuslimky z Brna

    Tak už jsou blíže, než jsme si mysleli. Dobrý den. Jmenuji se Pavlína Bitarová, dcera syrského křesťana a moravské mámy, dětství jsem strávila v arabském světě a nyní je ze mě brněnsko-budějovická exmuslimka. Byla jsem 4 roky muslimkou, přičemž jsem konvertovala a islámovala zde, v Brně.Shodou okolností jsme se zde sešli na Valentýna, svátek zamilovaných. Jak jistě víte, slavení jakýchkoli neislámských svátků je pro muslimy, včetně konvertitů, zakázáno. Valentýn má mezi zakázanými svátky zvláštní privilegium, oslava milenecké lásky je v islámu naprosté tabu.Jak se vůbec stane, že holka jako já naletí islámské propagandě? Zkusím to říct v pár větách. Jako míšenka jsem nebyla nikde doma – tady, ani tam. Z dětství v arabském světě jsem si pamatovala soudržné velké rodiny, spoustu dětí, společně trávený čas, a žádné problémy mezi křesťany a muslimy. Jistě, byla to předválečná Sýrie a hodně mých vzpomínek bylo ovlivněno tím, že šlo o dětství.Po návratu do Brna jsem byla dost divoké pubertální třeštidlo, které neumělo najít své místo ve společnosti. Na místní poměry jsem brzy otěhotněla (bylo mi 24), miminko si nechala a jako svobodná máma, odsuzovaná lidmi kolem, že jsem si „zkazila život“, jsem začala docházet do místní mešity.Zpočátku jsem o islámu neuvažovala, chtěla jsem si jen udržovat arabštinu, taky mě fascinovala „sesterská“ atmosféra mezi muslimkami. Nebyl problém pohlídat si dítě, povídat si o dívčích věcech.. a až zpětně vím, že šlo o klasické „bombardování láskou“, jak ho známe ze všech sekt. Konvertovala jsem a prvních pár měsíců jsem se cítila naprosto šťastná a naplněná.To je na islámu nejhorší: Dá zbloudilcům jakoby smysl, najednou jsou všechny otázky vyřešené, máte ve všem jasno, komunita „sestřiček“ vás dnes a denně ujišťuje, že děláte správně. Začnete pilně studovat islámská pravidla a nadšení pomalu, nepozorovaně, začíná střídat STRACH. Neustálé modlení, dodržování desítek a stovek omezujících pravidel, ve vás vyvolá dojem, že vás Alláh opravdu vidí, sleduje každou vaši myšlenku, a vy neustále nejste dost dobrá muslimka. Květovaný šátek vystřídá černý závoj (já ho nosila, tady v Česku!), z veselé mladé holky je zachmuřené a současně povýšené stvoření. Díky vlastní zkušenosti s islámskou svatbou a rozvodem, a taky díky arabštině, skrz kterou jsem byla pro představené mešity užitečná, jsem postupně začala nahlížet pod pokličku té jejich MÁŠA-ALLÁH spokojenosti a bratrství.Zjistila jsem, a tady to veřejně tvrdím, že většina těch na oko spokojených muslimek zažívá každodenní ponižování a bití a psychický útlak. Od „normálního“ domácího násilí se to islámské liší tím, že násilník má za zády podporu Alláha, koránu a celého společenství věřících. Muslimka nesmí o domácích poměrech mluvit ani se „sestrami“, natož s „nevěřícími“.Setkala jsem se s případy dovezených mladších manželek, které jsou tady, v Brně, po většinu času zavřeny doma, s vyhrůžkami únosem dítěte i s neskutečným psychickým terorem vůči těm, které by islám chtěly opustit. Nemyslím si přitom, že by islámští muži byli horší, než jiní muži. NEJSOU to rození násilníci. Za všudypřítomné násilí v islámských rodinách může jednoznačně výchova, kterou zas diktuje islám, tedy korán a sunna. Mnozí by mohli být naprosto fajn chlapi, ale i oni mají hlavně strach.Možná netušíte, že muslim, který si neumí zjednat „pořádek v rodině“, má „neposlušnou ženu“ a nevychová ze svých dětí dobré muslimy, půjde sám do pekla. Takový kápo systém, který je základem možná nejhoršího projevu islámu – vražd neposlušných dcer kvůli „cti“.Asi nevíte, že správná muslimka by se s partnerem neměla seznámit sama – mělo by to být rozhodnutí rodiny, a když ta není jako u konvertitek, tak starších mešity. I brněnská mešita funguje tak trochu jako dohazovací agentura, přihrávající naivním děvčatům zájemce o česká víza z celého světa. Málo se ví, že v muslimských rodinách by měly být holčičky oddělovány od chlapečků od 7 let, že ve výchově by nemělo být místo pro hudbu, výtvarku, nebo že (ale to už je opravdu hardcore [= hodně natvrdo, tvrdý styl – pozn. Ivana Kultová]) by mladá muslimka měla z domu rodičů odejít rovnou do domu manžela, a první menstruaci prožít až tam…Trvalo mi dost dlouho, než jsem pochopila, že islámská pravidla mají jediný účel – degradovat ženy na úroveň nemyslících mašin na výrobu nových zfanatizovaných muslimů a zotročených muslimek.Jistě, ta pravidla NEJSOU dodržována ve všech islámských rodinách, ale rozhodně to je to, co v brněnské mešitě, v podstatě pár kroků odtud, vtloukají do hlav mladým naivkám. Ano, v brněnské mešitě se učí čistokrevný saláfismus – radikální islám – a i já se na tom podílela.Chtěla bych svou řeč zakončit výzvou všem těm dívkám a ženám, které na druhé straně demonstrují za toleranci a proti „nenávisti“, tedy proti nám. Dámy, islám není to, co v něm hledáte, ale pokrytectví, lež a strach. A pokud se vám nyní, náhodou, zdá, že vám islámské podřízení a zapření sama sebe vyhovuje, tak si uvědomte, že do toho rodíte děti, dcery – bude vyhovovat i jim? Zahráváním si s islámem připravujete pro své děti otroctví.

  15. Jak jsi dávno Amino předášela měla jsi krásné dětství(bezstarostné) vzpomínky? RÁDA BYS JAKO VRÁTILA TEN ČAS ZPÁTKY? Děkuji!

  16. Reálné a přesvědčivé svědectví o smutném životě , postavení žen v islámu a sdělení, že problém je ve svatých textech muslimů.
    K nim patří kromě Koránu také Hadíthy (údajné výroky Mohamedovy) a Mohamedův životopis, tzv. sírat.
    Všechny tyto texty obsahují pasáže doporučující zabíjení „vlažných“ muslimů a těch, kdo islám odmítají. Islám tak lze interpretovat různě a ti, kteří hlásají nesnášenlivou a brutální formu islámu, mohou právem říkat, že nacházejí oporu ve svatých textech svého náboženství.
    Díky paní Bitnarové – že dokázala veřejně říci, jak se vlastně věci mají.

  17. Čecha Dušana v Anglii odsoudili za znásilnění 8letého chlapce

    Dušan byl odsouzen za znásilnění ve Velké Británii
    Zdroj: Policie West Yorkshire

    4
    Komentáře
    Témata:
    pedofil, dětské porno, Anglie, Velká Británie, soud, Čech, zahraničí
    Deset let natvrdo uložil britský soud Čechovi Dušanu J. Pětadvacetiletý mladík s pedofilními choutkami dostal trest za pořizování a šíření dětské pornografie i za znásilnění malého chlapce.

    Čech přijel do Británie v roce 2013 a začal tam pracovat na plný úvazek jako chůva dětí neboli au-pair ve městě Bradford. Děti měl ovšem mladík rád hodně zvráceným způsobem.

    Mladík je totiž podle soudu pedofil – policisté při domovní prohlídce našli v jeho počítači skoro 31 tisíc fotografií a filmů s pedofilní tématikou. To ovšem nebylo všechno.

    Sexuální násilník Timothy Poole
    Chtěl znásilnit chlapečka, teď pedofil vyhrál 66 miliónů korun

    Vyšetřovatelé totiž také zjistili, že se několikrát vrátil do své domoviny. Do ČR ovšem nejezdil ze stesku, ale aby ukojil své zvrhlé choutky. Opakovaně tu totiž měl znásilňovat ani ne desetiletého chlapce. Vše si navíc fotil a natáčel.

    Nakonec byl odsouzený na 10 let za celkem 19 porušení zákona. Podle žalobce Andrewa Sempleho je pozoruhodné, že i když pracoval jako au pair, nikdy prý nezneužil některé ze svěřených dětí.

  18. Dobrý den Amino,

    nepochopila jsem – co má společného prorok Mohamed, Korán – s uvedeným pedofilem české národnosti.
    Bylo by to prima, kdybyste s Tichými zprávami natočila další rozhovor č. 3 a vše nám vysvětlila. Děkuji.

    A jak se věci mají – co se táče pedofilie: sám Mohamed měl 9-letou manželku Aišu – a to není pedofilie?

    Když křesťanský kazatel Runar Sogaard ve svém kázání ve Švédsku prohlásil, že „Mohamed byl zřejmě pomatený pedofil“, neboť jednou z jeho žen byla i devítiletá Áiša, vzedmul tento výrok vlnu protestů švédské muslimské komunity a R.Sogaard musel být po obdržení značného počtu výhrůžek zabití vzat pod policejní ochranu. Na samotné muslimy se však těžko můžeme zlobit, neboť Islám přikazuje potrestat ty, kteří zneuctili Mohameda a v tomto případě byla dotčena jejich víra – protože kazatel řekl pravdu!

  19. Dobrý den Ele
    Nemam si nic společného a nepřijímám na vas . Jsem sunnite a nepatří se . Oni jsou šíité ano a spolupracujeme Židovi v Americe .

  20. Vážená pani Ele, přečtete článku :

    http://svobodnenoviny.eu/teroriste-usa-je-vytvari-turecko-je-cvici-katar-je-financuje/
    Šíité lide spolupracujeme Židovi lidi v Americe .
    My jsme sunnite a nemáme si nic společného. Teroriste nema nabozenstvi. Je to mír.
    Nikdy nedělám všem a respektuji všem aj na světe lidi.
    Uz nechci psát vas a nechci hádat s vámi . Potřebuji v klidu aj v pohode .
    Dekuji vam za pochopeni.
    Hezky víkend přeji vam Amina

  21. Nemusíš číst komentáře, nejsou jen pro tebe.
    I jiní mohou číst a  zamyslet se co přináší jiná náboženství…

  22. Plně s Vámi souhlasím – islám je středověký a tmářský nástroj k potlačení veškeré lidskosti a osobní svobody.
    Ženy (a dívky), které pro toto dobrovolné otroctví tak nadšeně horují, opravdu neví, co vše islám obnáší! Opravdu by před svatbou měly povinně pár měsíců strávit v Saúdské Arábii – aby věděly, co je čeká!! * „Neslyšící“ muslimka je nedobrovolným příkladem rozpolcenosti a strachu: přijde do TV, kde obhajuje islám – a přitom se bojí ukázat svoji tvář! Proč si tedy nezakryje obličej tím kusem hadru, který musí muslimky POVINNĚ nosit v Saúdské Arábii?! * Co se týče fanatika jménem „Isa“ Jakub Netušil: zbabělec, který se bojí ukázat svůj obličej – stačí se podívat na jeho profil. Je to škoda, protože bych si jej rád přidal do galerie těch, kteří by se měli zodpovídat, pokud zde propuknou nepokoje, které zde případně vyvolají jeho „bratři ve víře“. Pokud se tento „pravověrný džihádista“ domnívá, že budeme jen trpně přihlížet excesům jeho „souvěrců“, je na velikém omylu – nejen on, ale i ostatní rozvraceči demokratických hodnot. NEBUDEME!!!

  23. CITUJI:
    Problém jménem sunnitský islám

    Nejsem příznivcem různých nenávistných výkřiků o islámu a muslimech, přesto, chceme-li zajistit naši bezpečnost, měli bychom si přestat lhát do kapsy a podívat se realisticky na to, s kým máme tu čest.

    Předně je zbytečné odsuzovat islám jako celek, když jednak nemáme žádný problém ani s šíitským islámem, ani s šíitskými muslimy; naopak, oni jsou na naší straně a ne pouze proto, že se jim to aktuálně hodí; sdílí s námi i některé důležité hodnoty, vůči kterým je sunnitský islám více či méně antitezí. Sunnité jsou výrazně majoritní skupinou muslimů a ani zde se o všech nedá tvrdit, jako o problému, nicméně (des)organizace sunnitských muslimů je jedním ze základních problémů, které s tímto náboženstvím – cíleně hovořím o náboženství, ne o jeho nositelích – máme.

    Jednou z nejvýraznějších charakteristik, a zároveň pravděpodobně největším zdrojem našeho problému se sunnitským islámem, je velmi silný důraz na šahádu – vyznání víry – tedy „Není jiného Boha než Alláha. Mohamed je jeho poslem“. Stejné vyznání víry mají i šíité, nicméně přistupují k němu podstatně jinak. Zdánlivě – pro nás – zanedbatelný rozdíl ovšem má třeskutě důležité praktické důsledky, které rozhodují o tom, zda jsme s tím či oním směrem islámu přáteli či nikoliv.

    Sunnitský islám to totiž chápe takto: Bůh je někdo, kdo se ctí. Protože není Boha kromě Alláha, ctít cokoliv nebo kohokoliv jiného je tedy modloslužebnictví. Podle – z tohoto pohledu – nejstriktnější odnože sunnitského islámu, tedy wahhábismu, se za ctění považuje i dávání věci či člověku větší hodnotu, než jaká je jeho praktická hodnota, či za ctění osoby za něco jiného, než co sama vykonala. Příklad: mešita je místo, kde se uctívá Bůh a ne místo, které se má obdivovat. Je tedy v pořádku postavit úctyhodnou mešitu, protože je to vyjádření jejího architekta, stavitele i dělníků, kteří ji postavili, jak moc Boha ctí, ovšem není v pořádku, když později tatáž mešita je pro stejné vlastnosti také kulturní památkou a lidé se za ní jezdí dívat, obdivovat řemeslnou práci a fotit si ji. Tím se mešita stává objektem uctívání a tedy modlou, a modlu je potřeba zničit. To je také důvod, proč saúdská vláda systematicky ničí cenné muslimské památky v zemi, včetně těch nejcennějších skvostů, které donedávna byly v Mekce i Medíně. Když tedy nějaký islamofob křičí, že je potřeba udělat nálet na Mekku, ani neví, jak moc shodné cíle má se Saúdy, kteří to ale nedělají jednorázově z letadla, ale postupně buldozerem.

    Další problém se sunnitskou aplikací šahády spočívá v tom, že Mohamed je Boží posel, ovšem obyčejný člověk. Na rozdíl od Ježíše Krista, který je podle křesťanů Božím synem (nebudu se zde pouštět do popisu toho, co to znamená Boží trojjedinost, na to tu není prostor) byl pro sunnity Mohamed sice důležitým člověkem, ale pouze člověkem jako je kterýkoliv jiný, kterému archanděl Gabriel zjevil Korán, Boží slovo. Většina sunnitských muslimů, kteří přemýšlejí nad svou vírou a neberou ji jen jako folklór (a těch, co berou islám jako folklór je víc, než by si leckdo připustil), má problém s tím, že na jednu stranu ctí proroka Mohameda, ale na druhou stranu vědí, že tím hřeší, protože nemají ctít jeho, pouze Alláha (Boha, Alláh znamená zkrátka arabsky Bůh a toto slovo používají pro označení Boha i arabští křesťané). Wahhábismus, který je sunnitským islámem v nejčistší, tedy nejkonsekventnější podobě, si je tohoto rozporu vědom, což je důvod, proč Saúdové zničili už mnoho památek na proroka Mohameda a proč jsou rozhodnuti zničit i jeho hrobku (zatím to neudělali). Kulturní genocida, kterou provádí Islámský stát, tak není ničím novým a upřímně řečeno ani překvapivým, a naše lpění na tom, že starověké památky pro nás jsou strašně důležité, je utvrzuje v tom, že jsou to objekty kultu a jako takové je potřeba je zničit.

    Fakt, že pro sunnity je prorok Mohamed „pouze“ Božím poslem, má zároveň další nepěkný důsledek, který stojí zároveň za rozdělením světa islámu na šíitskou a sunnitskou část. Sunnité věří, že muslimy by měl vést někdo, kdo je vybrán jako znalec islámu mezi všemi – podobně, jako se sunnitským imámem stane obyčejný muslim, který je pouze znalcem islámu – zatímco šíité chtěli, aby muslimy vedli dědici proroka Mohameda.

    Tento princip také vytvořil základní rozdíl mezi šíitským a sunnitským islámem v tom, jak je praktikován a řízen, což poukazuje na důvod, proč máme se sunnitským, a to právě se sunnitským islámem problém – a proč je to problém. Jak již bylo řečeno, sunnitský imám je, podobně jako protestantský pastor či židovský rabín, obyčejným člověkem, jehož funkce je dána tím, že je znalcem víry. To samo o sobě způsobuje, že a) sunnitským imámem může být prakticky kdokoliv, b) vytváří se tak široká paleta názorů na víru, že není možné říct, že sunnitští muslimové věří v x nebo y. To je totiž jádro problému se sunnitským islámem; existuje vícero (sunnitských) islámských škol, které mají každá jiný pohled na to, jak být správný muslim a jejich názory se jednotliví imámové mohou, ale také nemusejí řídit. Pokud tedy některý imám káže nenávist k Západu, reprezentuje pouze samého sebe a své věřící, ke kterým káže. To není alibismus, to je konstatování faktu. To je zároveň i důvodem, proč když se stane teroristický čin, hned přispěchá spousta muslimských autorit s tím, že dotyční nereprezentují islám, jenom sebe. I to zní jako hloupá výmluva, ale bohužel to tak je – a naše kultura, která je zvyklá na hierarchické uspořádání a to, že vždy lze někoho „z vyšších“ pohnat k zodpovědnosti, tohle má velký problém pochopit. Pochopit bychom to ale měli, protože jedině tak se vyvarujeme další eskalace problému, což ovšem samozřejmě to pro nás situaci nijak neulehčuje, naopak to ukazuje, jak obrovskému problému čelíme.

    Mimochodem muslimský terorismus je téměř čistě sunnitskou záležitostí; jedinou šíitskou teroristickou organizací je Hizballáh, který sice je počítán za teroristickou organizaci, ale tam je to trochu složitější. Hizballáh totiž funguje jako kvazistátní organizace, která má vlastní ozbrojené milice, sociální systém a podobně; jeho milice fungují jako regulérní armáda a atentáty, které se Hizballáhu připisují, ale které nikdy nepřiznal, jsou atentáty na jemu nepřátelské instituce či ozbrojené síly; tedy není to terorismus, jaký známe od Hamásu či al-Káidy, typu někdo se opásá výbušninou a vleze do autobusu plného lidí. Nejbližší ekvivalent Hizballáhu není al-Káida, ale něco, co bychom si představili, kdybychom zkombinovali Cosu Nostru s IRA a dali jí také vlastní regulérní armádu.

    Šíitský islám je organizovaný jinak; má hierarchické uspořádání, jaké známe například z Římskokatolické církve. Na čele šíitů stojí ajatolláh; ajatolláh je v podstatě ekvivalentem papeže, nebo spíš pravoslavného patriarchy (s tím, že ajatolláhů je v dané zemi více, ovšem jeden z nich je vždy první mezi rovnými a íránský nejvyšší ajatolláh se považuje za někoho, kdo reprezentuje šíitský islám) a tato funkce v doslovném překladu znamená „člověk označený/vyvolený Bohem“. Na počátku šíitského islámu šlo o potomky proroka Mohameda, který byl podle šíitů také „vyvoleným“ a kterého šíité ctí relativně podobně, jako katolíci ctí svaté. Ajatolláh je jeden z mudžtáhidů, což je člověk, který má v šíitské hierarchii víceméně ekvivalent kardinála, a který je ostatními mudžtáhidy vybrán k nošení titulu ajatolláha. Proces tedy velmi nápadně připomíná volbu hlavy Římskokatolické církve. Na rozdíl od Římskokatolické církve se ovšem mudžtáhidem i ajatolláhem může stát i žena, a už takové byly. Šíitský islám a jeho výklad a učení je podřízen ajatolláhovi, proto kdyby náhodou některý z šíitských imámů kázal nenávist, lze čistě teoreticky jít za ajatolláhem a zeptat se, zda to, co onen imám káže, je, či není v souladu s (šíitským) islámem a případnou odpověď lze brát za bernou minci. Háček je v tom, že se šíitskými imámy problémy nemáme, a i kdyby, k šíitskému islámu se hlásí jen 10-13 procent všech muslimů.

    Šíitský islám zároveň dává imámům pozici podobnou katolickým kněžím (s tím rozdílem, že se mohou ženit a mít děti) – šíitský imám je do funkce vysvěcen, není to pouze laik, který je znalcem víry, a neexistuje, aby někdo mohl být šíitským imámem mimo hierarchii. To má za důsledek, kromě již výše uvedené možnosti pohnání imáma k zodpovědnosti „výše“, ještě jednu důležitou věc: na šíitské imámy, kteří zemřeli, se pohlíží přinejmenším jako na – v katolické terminologii – blahoslavené, u některých rovnou jako na svaté. To je důvod, proč mají někteří šíitští imámové honosné hrobky (které IS likviduje, kamkoliv přijde) a důvod, proč šíitský islám neničil historicky vzdělanost, naopak ji pěstoval. Mnozí šíitští (tedy hlavně perští) učenci totiž byli zároveň vysvěceni a požívali tak výrazně většího respektu, než jejich ekvivalenty v sunnitském světě, a jejich památka se těší zvláštní úctě, takže tradice navazování na moudrost předků a zemřelých myslitelů a rozvoj jejich myšlenek a bádání dál je pro šíitský svět podobně přirozené, jako pro náš vlastní.

    Jak již bylo řečeno, základním problémem sunnitského islámu je jeho roztříštěnost a větší či menší lpění na zákazu modloslužebnictví. Není to poprvé, co zažíváme podobný spor a není to ani – dějinně vzato – úplně negativní vlastnost. Poprvé to není už jen proto, že velmi podobně jako Islámský stát, co se týče obrazoborectví, ničení kulturního dědictví, jakož i různého vraždění civilistů, se dopouštěli nejpozději za třicetileté války protestantští radikálové; například některé gotické katedrály ve Francii, na nichž jsou poničeny všechny sochy, na které dav dosáhl, jsou důsledkem naprosto téhož, co dělá IS například v Palmyře, takže i když je strašlivé, že přímo před našima očima IS ničí cenné kulturní dědictví, není to nic, čeho by se nedopouštěli – navíc ze stejného důvodu – ani naši vlastní předkové.

    Důležité je také si uvědomit proporce. Přestože je sunnitů na světě něco kolem miliardy, procentuálně jen relativně málo z nich (ovšem stále jde řádově o desítky milionů) vyznává jeho radikální a našemu způsobu života nebezpečné směry, tedy zejména wahhábismus a saláfismus. Vzhledem k tomu, že íránská revoluce zavedla skromnost tvrdě vyžadující teokracii v zemi, která do té doby měla – pokud jde o první pohled na ulice – všechny prvky moderní společnosti typu západní styl oblékání, Západ považoval šíitský islám posledních pár desetiletí za větší problém, než ten sunnitský. Důvodem bylo, že zatímco většina sunnitů brala svou víru v roce 1979 „s klidem“ a rozhodně nebylo Muslimské bratrstvo tak silné, jako dnes; nemluvě o tom, že neexistovala ani al-Káida, Islámský stát, Tálibán ani žádné další podobné hnutí, šíité se jevili mnohem konzervativněji. Unikl nám ale ten podstatný fakt, že nebezpečí se neskrývá ve vyžadování šátků, nebo v zakazování alkoholu, ale v nekonzistenci určité věrouky. Zatímco centralizovaní šíité, ať už si o nich mohl kdokoliv myslet cokoliv, byli po celou dobu svojí historie čitelní a šíitská věrouka měla relativně jasno už jen v tak základních otázkách víry, jako kdo je Bůh, jakou roli měl prorok Mohamed a čím by se lidé měli řídit, u sunnitů to nikdy jasné nebylo, a současný výbuch násilí na Blízkém východě je toho důsledkem.

    Sunnitský islám má tedy mnohočetný problém: jednak vezmeme-li jeho nejkonzistentnější podobu, wahhábismus, vznikne nám systém, který je jednak v protikladu s naším pohledem na svět, ale hlavně je v rozporu s lidskou přirozeností, podobně, jako například komunismus. Má-li se tedy prosadit, nelze to v rámci širokých mas udělat jinak, než násilím. Většinu sunnitů ale na druhou stranu tvoří naprosto normální lidé, kteří mají lidské hodnoty jako vy a já, ale hlásí se k věrouce, s níž mají poměrně intimní vztah, mají ji rádi, ale zároveň nejsou schopni „sladit teorii s praxí“ a to vytváří poměrně hodně pnutí a potřebu neustálého vyjasňování, co je zakázáno a co je povoleno. A vzhledem k roztříštěnosti sunnitského islámu a neexistence jediné autority je to také debata, která už z principu nemá řešení; když už pro nic jiného, tak minimálně kvůli tomu, že jeden učenec řekne, že je to či ono v pořádku a jiný, že ne, a není, kdo by vydal konečnou odpověď.

    A to je v kostce náš problém s islámem – ta část islámu, s kterou se domluvit dá a kde se dají vyjasnit pozice, nám nijak nehrozí, zatímco ta, jejíž část je pro nás smrtelně nebezpečná, neví ani sama co se sebou, natož jak má vystupovat „jako celek“ například vůči nám. Odpověď na to, jak to řešit, nemám, a myslím, že ji nemá nikdo, ale přinejmenším je dobré vědět, proti čemu stojíme. Ne, že by to moc uklidňovalo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*

Back to top button
Close