Z DOMOVA

Oreo v nové kampani spolupracuje s neslyšícími

Sušenky Oreo mají novou kampaň “To jsme my”. Kampaň startuje od června a jejím cílem je představit nové sušenky Strawberry Cheesecake a věnovat pozornost spolupráci s neslyšícími.

Michaela Kosiecová a Jan Emmer při natáčení kampaně

Marie Buzková ze společnosti Mondelēz (té Oreo sušenky patří) chce ukázat, že se lidé nemusí bát komunikovat s neslyšícími. “Oreo je o hudbě, zábavě či sdílení společných chvilek. A právě neslyšící bývají často sociálně vyloučeni”, říká paní Buzková a dodává: “Hravou formou chceme představit fráze ve znakovém jazyce.

V krátkých videích se sušenkami Oreo se objevila Michaela Kosiecová a Jan Emmer. Michaela vystudovala taneční obor na brněnské JAMU a Jan je vítězem loňské světové soutěže o nejkrásnějšího muže světa.

Michaela ve spolupráci s choreografem a tanečníkem JK Sanchezem připraví speciální workshop, který se uskuteční na tanečním festivalu SDK Europe v Brně, kde bude slyšící seznamovat se světem tance neslyšících. Ukáže, že i neslyšící lidé mohou cítit tanec stejně jako slyšící.

Choreograf a tanečník JK Sanchez

Dojmy Jana Emmera z natáčení (ze ZJ přeloženo a redakčně upraveno):

“Z reklamní agentury mě kontaktovali díky internetu, jestli bych neměl zájem se podílet na reklamní propagační akci. Řekli mi, že by se jednalo o krátké video s cílem ukázat, jak žijí neslyšící, že jsou na stejné úrovni jako slyšící. Hledali dva neslyšící – mě našli díky tomu, že jsem vloni vyhrál Mister Deaf World. A druhým neslyšícím byla pohybově nadaná Míša Kosiecová. S natáčením jsem souhlasil. Při natáčení nás ve štábu bylo několik – já s Míšou a tlumočnicí, lidé z reklamní agentury, tanečník JK Sanchez, režisér z TV Prima COOL, vizážistka, profesionální kameraman.

Jan Emmer z Prahy

Dobře, že jsme měli ke komunikaci tlumočníka. Přece jenom, když je hovor dlouhý a náročný, cítím se postupně víc unavený a nesoustředěný. Komunikace při natáčení byla náročná, proto jsem chtěl tlumočníka, abych byl plně soustředěný. Občas jsme museli s Míšou vysvětlovat, že některé jejich nápady se do videa nehodí, protože kultura neslyšících a slyšících je odlišná. Překvapilo je to. Také po nás chtěli, abychom vymysleli znak pro sušenky “Oreo”. Natáčení trvalo asi čtyři hodiny. Pořád jsme museli scénky natáčet znovu, upravovaly se znaky, jejich umístění, pozice u těla, naše mimika… Natáčeli jsme to celé čtyři hodiny a výsledkem jsou “pouze” dvě dvacetivteřinová videa. Ve štábu byli s natáčením spokojeni. Chtěli ukázat, jakou mají neslyšící kulturu, to mi přijde jako bezvadný nápad. Doufám, že se všem reklama líbí. Samotné natáčení reklamy slavných sušenek bylo pro mě velkou neznámou. Bylo to natáčení reklamy, to jsem zažil poprvé. Vůbec nelituji, že jsem do toho šel. Zpočátku jsem váhal, jestli do toho jít nebo ne… Protože povahově jsem typ, který se nerad ukazuje na veřejnosti. Ale nakonec jsem do toho šel. Chtěl jsem podpořit nás – všechny neslyšící, že jsme na stejné úrovni jako slyšící.

Oreo – videa s Míšou a Janem:

  1. Svět neslyšících nemusí být beze slov. Nás zajímalo, jak jim chutná Oreo. Výsledek můžete vidět ve videu. Velký dík patří neslyšící tanečnicí Michaele Kosiecové a Mister Deaf World Janu Emmerovi.
  1. Svět neslyšících nemusí být beze slov. Nauč se říct, že se ti líbí i bez zbytečných „řečiček“.

Zdroj, foto: Mediaguru.cz, Idnes.cz, Facebook.com, Dancedeets.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Back to top button
Close