ZE SVĚTA

Neslyšící žena se snaží odvolat proti pokutě za parkování

Dvě neslyšící ženy dostaly pokutu za překročení časového limitu parkování. Nyní se snaží odvolat kvůli parkovacímu lístku, protože důvodem dlouhého nakupování byla obtížná komunikace se zaměstnanci obchodu.

Londýnský Ilford ve Velké Británii (označeno červeným bodem)

Nakupování v obchodě Aldi

Od narození neslyšící žena Mangai Sutharsan  je ředitelkou charitativní organizace Empowering Deaf Society. Společně se svou neslyšící kolegyní Marleine Abou Mrad byla nakupovat v obchodě Aldi v Ilfordu (východní Londýn, Velká Británie). Následující den totiž měly mít velkou párty. Mangai nakupovala déle, než se čekalo, protože měla potíže s komunikací se zaměstnanci obchodu Aldi. Několikrát se snažila domluvit se zaneprázdněným personálem, aby zkontrolovala ingredience na alergeny, a současně posílala zprávy svým neslyšícím kolegům, protože to je jediný způsob, jak mohou komunikovat. Překročila kvůli tomu 53 minut na parkování a společnost Premier Park jí uložila pokutu 100 liber (3000 Kč). 

Ilustrační foto: Obchodní společnost Aldi
Ilutrační foto: Parkovací automat

Odvolání proti pokutě za parkování

U parkoviště byla informace, že osoba, která se chce odvolat proti parkovacímu lístku, má zatelefonovat parkovací společnosti. Mangai se odvolala – pokusila se vysvětlit svou situaci parkovací společnosti, ale ta jí řekla, že protože byla schopna komunikovat se zaměstnanci v obchodě, měla být schopna i zatelefonovat a vysvětlit své okolnosti. Parkovací společnost její odvolání zamítla.

Marleine Abou Mrad (vlevo) a Mangai Sutharsan (vpravo) 

Překážky v komunikaci

Mangai řekla, že nejde o peníze, ale o princip. Že jsou povinni zpřístupnit proces odvolání a tohle není fér. Ve svém odvolání vysvětlila, že je od narození neslyšící, a tudíž neexistuje žádný způsob, jak by mohla s někým mluvit po telefonu. Jediný způsob, jak může Mangai komunikovat přes telefon, je prostřednictvím placeného tlumočníka. Mangai vysvětlila, že pokud by ho použila k zavolání do Premier Parku, stálo by to víc peněz, než samotná pokuta. Popsala svoji zkušenost v komunikaci s nimi jako strašnou.

Zdroj, foto: Ilfordrecorder.co.uk, Mentalfloss.com, Pixabay.com
Editor: Eva Nováková

Back to top button
Close