Co je nového u Tiché linky? Co se změnilo u této aplikace?

0

Jste neslyšící a potřebujete si zavolat? Možná před deseti lety něco nemožného, ale nyní již několik let je něco takového úplně běžné. Díky online tlumočení Tichá linka, kterou provozuje Tichý svět. Online tlumočení poprvé spatřilo světlo světa již v říjnu roku 2008 a od 1. prosince 2010 funguje tato služba nonstop a zdarma. Klienti si “vyřizovali” telefonáty prostřednictvím vzdáleného tlumočníka přes Skype či Oovoo. Letos na konci září byla tato služba nahrazena novou modernější webovou aplikací pro online tlumočení a je nyní přístupná z www.tichalinka.cz. Tato služba poskytuje nejen nonstop online tlumočení, ale i službu online přepisu, která je přístupná každý všední den od 9 – 17 hodin.

www ticha linka

Nová aplikace Tichá linka má za sebou již dva měsíce pilotního ostrého provozu. Za Tichou linkou stojí team vývojářů, testerů, koordinátorů (vč. tlumočníků a přepisovatelů) a neslyšící a slyšící technické podpory na Skype, kteří se snaží tuto službu pro neslyšící pořád vylepšovat. Díky podnětům a připomínkám ze strany neslyšících i tlumočníků se tým Tiché linky snaží nedostatky, které ukázal až ostrý provoz, postupně odstraňovat ke spokojenosti všech.

tichá linka 01

V současné době se snaží Tichá linka za provozu odstranit možné komplikace a Tichou linku co nejvíce vylepšit. Pokud klient narazí při videohovoru na špatný obraz, může se s tlumočníkem domluvit a použít Skype nebo ooVoo. Tato možnost platí, dokud Tichá linka nebude fungovat dobře a ke spokojenosti neslyšících i Tiché linky. Původně měly být Skype a ooVoo zrušeny ke konci roku, ale neslyšící se nemusí bát, tyto programy budou fungovat do té doby, než bude Tichá linka fungovat tak jak má.

Z dalších technických věcí, které se během dvou měsíců změnily, je to např. možnost vypnout zvuk na straně klienta. Kromě toho po zadání požadavku a po SMS ze strany tlumočníka se dříve spustil rovnou videohovor. Nyní videohovoru předchází chat, kde se tlumočník ptá, zda je klient již připraven a mohou se pak přes videohovor spojit. Drobnou změnou jsou i barvy při zadávání typu požadavku. Dnes se barvy již shodují s rozpisem služeb tlumočníků, který klienti najdou na webových stránkách Tiché linky. Největší změnou je také oddálený obraz, tudíž dnes klienti vidí tlumočníka i sebe z větší vzdálenosti, a proto se oběma účastníkům hovoru pohodlněji komunikuje.

Pokud máte v současné době Apple zařízení (tablet iPad nebo mobil iPhone), na kterém zatím nefungují videohovory pro online tlumočení, můžete na něm používat Skype. Tým Tiché linky usiluje o to, aby v budoucnu videohovory na těchto zařízeních také fungovaly.

Co před deseti lety neexistovalo, může nyní existovat a sny neslyšících se tak splnily. Chcete i vy telefonovat přes Tichou linku? Stačí se zaregistrovat na www.tichalinka.cz. Jistě se můžete všichni těšit na to, že tato služba se bude nadále zlepšovat, aby telefonování pro neslyšící bylo kvalitní a přístupné ve všech směrech.

Zdroj: TZ, Tichá linka

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button